موزه مادام توسو استانبول

موزه مادام توسو استانبول

موزه‌ای از مجسمه‌های اشخاص مشهور

 

مادام توسو یک خانم فرانسوی بود به نام «ماری گروشوتس استراسبورگ» که در نیمه دوم قرن 18 میلادی متولد شد. وی هنرمندی بود که مجسمه‌های مومی می‌ساخت و بعد از مدتی شروع به ساخت مجسمه شخصیت‌های معروف دنیا کرد. مادام توسو برای اینکه مجسمه‌ها واقعی‌تر جلوه کنند راجع به شخصیت و زندگی آن فرد تحقیق می‌کرد و در نهایت آن‌ها را طوری می‌ساخت که شناسایی مجسمه با فرد واقعی مشکل بود.

او شرکتی ثبت کرد و اکنون مجموعه موزه‌های او توسط همان شرکت اداره می‌شود. وی اولین نمایشگاه دائمی‌اش را در لندن برگزار کرد و شعبه اصلی نمایشگاه‌هایش نیز در همان شهر است. سایر شعب نمایشگاه‌های مادام توسو در شهرهای دهلی، برلین، آمستردام، واشنگتن، لاس‌وگاس و استانبول است.
آخرین مجسمه‌ای که وی ساخت، مجسمه‌ای از خودش بود و پس از آن در سال 1850 میلادی دار فانی را وداع گفت. تصویری که در زیر مشاهده می‌کنید، مجسمه خود مادام است.

موزه مادام توسو استانبول

 

اگر قرار است به استانبول بروید توصیه می‌کنیم حتماً به موزه مادام توسو استانبول سری بزنید. در آنجا می‌توانید با مجسمه مومی شخصیت‌های مشهور و برجسته جهان در عرصه‌های علمی و فرهنگی، موسیقی، فیلم، ورزشکاران، سیاستمداران و سلبریتی‌ها سلفی بگیرید. به شما اطمینان می‌دهم این مجسمه‌ها به‌قدری واقعی هستند که گویی با خود این افراد عکس گرفته‌اید. تصویر برخی از مجسمه‌های این موزه را در زیر می‌بینید.

موزه مادام توسو استانبول

 

در شعبه استانبول موزه مادام توسو، مجسمه افراد ترکیه‌ای شامل آتاتورک، سلطان سلیمان، آردا توران، برن سات، کیوانچ تاتلیتوغ و تولگا تویچ، رجب طیب اردوغان و هم‌چنین برخی دیگر از افراد مشهور جهان مانند مسی، رافائل نادال، ماریا شاراپوآ، محمدعلی کلی، برد پیت و آنجلینا جولی، دیوید بکهام، آلبرت انیشتین، مونالیزا، لئوناردو داوینچی، موتزارت، استیو جابز و … به نمایش درآمده است.

موزه مادام توسو استانبول

جالب است بدانید مجسمه مولانا جلال‌الدین بلخی نیز در موزه مادام توسو استانبول قرار دارد؛ اما از آنجاکه در زمان حیات خانم ماری گروشوتس استراسبورگ، هیچ تصویری از مولانا در دست نبود، وی مجسمه مولوی را از روی بیست و دومین نسل از نوادگان او ساخت.

موزه مادام توسو استانبول

آدرس موزه مادام توسو استانبول

این موزه که در تاریخ 8 آذر 1395 در منطقه بی اغلو ساخته شد، در خیابان استقلال، ساختمان تاریخی Grand Pera پلاک 58/56 قرار دارد و از جاذبه‌های گردشگری استانبول محسوب می‌شود.

موزه مادام توسو استانبول

همان‌طور که در تصویر بالا ملاحظه می‌کنید، برای رفتن به آنجا از طریق وسایل نقلیه عمومی می‌توانید با مترو خود را به میدان تکسیم برسانید و وارد خیابان استقلال شده تا موزه را پیاده طی کنید. این موزه در خیابان استقلال قرار داشته و با میدان تکسیم فاصله چندانی ندارد. (با کلیک بر روی نقشه بالا، آن را به‌صورت آنلاین بر روی تلفن یا لپ‌تاپ خود مشاهده کنید).

موزه مادام توسو در استانبول هر روز از ساعت 10 صبح الی 9 شب باز است؛ اما دقت داشته باشید که باید زمانی را هم برای بازدید از موزه در نظر بگیرید. من به شما توصیه می‌کنم حداکثر تا قبل از ساعت 7 عصر خودتان را به آنجا برسانید.

برای تماس با این موزه در استانبول می‌توانید با شماره تلفن 90443253+ تماس بگیرید ولی برای خرید بلیط بهتر این است که از طریق سایت موزه مادام توسو استانبول اقدام نمایید. چراکه در این صورت تخفیف به شما تعلق خواهد گرفت.

قیمت بلیط موزه مادام توسو استانبول

بلیط‌های موزه مادام توسو به صورت‌های متنوعی ارائه می‌شود. لازم است بدانید که قیمت‌های ذکرشده مخصوص افراد بالغ بالای 18 سال است. قیمت بلیط برای افراد 4 تا 17 سال متفاوت بوده و زیر 4 سال رایگان است.

توجه داشته باشید که تقریباً تمام این بلیط‌ها بعد از خروج از کشور ترکیه و check out فاقد اعتبار خواهند بود.

بلیط‌های یک منظوره

جهت دیدن موزه است و به قیمت 80 لیر به فروش می‌رسد.

در صورت خرید آنلاین این بلیط برای دانشجویان و دانش آموزان نیز تخفیف جداگانه در نظر گرفته می‌شود..

 

بلیط‌های دومنظوره

جهت بازدید از موزه و آکواریوم sea life است و به قیمت 144 لیر به فروش می‌رسد؛ البته در صورت خرید آنلاین 40% تخفیف به شما تعلق خواهد گرفت و تنها با پرداخت 87 لیر می‌توانید این بلیط را تهیه کنید. در ضمن این بلیط‌ها تا 90 روز بعد از خرید اعتبار دارند.

چنانچه این بلیط را به‌صورت آنلاین خریداری کنید، می‌توانید به‌جای آکواریوم، از لگولند بازدید کنید؛ به‌عبارت‌ دیگر با خرید یک بلیط دومنظوره از موزه و لگولند بازدید خواهید کرد.

موزه مادام توسو استانبول

بلیط‌های سه منظوره

جهت بازدید از موزه، آکواریوم و لگولند –که یکی از دیدنی‌های استانبول برای کودکان است- به قیمت 219 لیر عرضه می‌شود که با خرید آنلاین تنها کافی است 103 لیر (50 دلار امریکا) پرداخت کنید. این بلیط‌ها نیز مانند سری قبلی تا 90 روز بعد از خرید اعتبار دارند.

موزه مادام توسو استانبول

بلیط‌های خانوادگی موزه

موزه مادام توسو سه نوع بلیط خانوادگی برای خانواده‌ها ارائه می‌دهد که همگی تا 30 روز بعد از خرید اعتبار خواهند داشت. البته کل خانواده باید با هم در محل حضور پیدا کنند و یک بار از بلیط استفاده نمایند. یکی دیگر از ویژگی‌های این بلیط‌ها تک منظوره بودن آن‌هاست؛ به‌عبارت‌دیگر فقط جهت بازدید از موزه می‌توان از آن‌ها استفاده کرد.

بسته اول بلیط خانوادگی شامل یک فرد بالغ بالای 18 سال، دو کودک زیر 18 سال و دو کتاب راهنما است و 160 لیر قیمت دارد.
بسته دوم شامل دو فرد بالغ و یک کودک و یک کتاب راهنماست و 160 لیر قیمت دارد.
بسته سوم نیز شامل دو فرد بالغ، دو کودک و دو کتاب راهنماست که 212 لیر قیمت دارد.
یک بسته دیگر نیز وجود دارد به نام Pack of 2 که خارج از بسته‌های خانوادگی فروخته می‌شود و دو فرد بالغ و یک کتاب راهنما را شامل می‌شود. برای خرید این بلیط باید 130 لیر بپردازید.

دریافت اطلاعات بیشتر و خرید از سایت موزه

ویا دریافت اطلاعات بیشتر از ما با شماره 02195118244 تماس حاصل فرمایید

سفر به استانبول ترکیه با تور

همان‌طور که می‌دانید گشتانو نیز خدمات گردشگری به اقصی نقاط جهان ازجمله ترکیه و استانبول ارائه می‌دهد. بسیاری از افراد سفر با تورهای گردشگری را به سفرهای تکی ترجیح می‌دهند. در این سفرها بار مسئولیت تهیه بلیط، پیدا کردن اماکن گردشگری، رزرو هتل و رستوران و …. بر عهده شما نیست. به‌علاوه چون تورهای گردشگری به‌صورت کلی بلیط تهیه می‌کنند، خدماتشان نسبت به وقتی‌که شما تکی به سفر بروید ارزان‌تر حساب خواهد شد. دیگر مزیت هم‌سفر شدن با تورها استفاده از مصاحبت هم‌میهنان و پیدا کردن دوست‌های جدید با علایق مشترک است.

1 دیدگاه

  1. avatar
    ارسال شده توسط على مصدق| نوامبر 24, 2023 |

    درود لطفا قيمتها و نرخ برابرى رو به روز كنيد

ارسال نظر

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. همه فیلدها لازم هستند.