همراه گشتانو از جاهای دیدنی استانبول بازدید کنید و از جاهای دیدنی استانبول لذت ببرید!!!

جاهای دیدنی استانبول

جاهای دیدنی استانبول را با گشتانو حرفه ای تر ببینید!!!

اگه اهل مسافرت خارجی باشید احتمالا استانبول رو دیدید، شهری با تاریخ و قدمت زیاد و البته جاذبه های رنگارنگ برای سلیقه های متفاوت؛ از پلاژ سوما در شمالی ترین نقطه استانبول تا تنگه بسفر و چشم انداز های فوق العاده آن می توان استانبول گردی کرد.

با این همه زیبایی و فرصت کم مسافرت چطور از زمان استفاده کنیم، همراه گشتانو باشید تا با جاهای دیدنی استانبول آشنا شوید.

 

جاهای دیدنی استانبول

 

جزیره بیوک آدا

حتما در لیست جدابترین جاهای دیدنی استانبول جزیره زیبای بیوک آدا قرار دارد، جزیره زیبایی که طبق داستان های محلی محل تبعید شاهزاده ها و برخی زنان حرمسرای عثمانی ها بوده. جزیره ای زیبا که بیشتر شبیه تکه ای از بهشت است تا تبعیدگاه!!

برای دیدن بیوک آدا باید یک سفر دریایی یک ساعته رو تجربه کنید و بعد از رسیدن به جزیره میتونید برای گشت داخل جزیره از دوچرخه استفاده کنید و یا از کالسکه که هر کدوم جذابیت خودشون رو دارند. برای استفاده از دوچرخه باید از مغازه های محلی دوچرخه کرایه کنید که معمولا ساعتی 20 لیر هزینه داره البته اگه زیاد با زبان ترکی یا انگلیسی آشنایی ندارید میتونید تور جزیره بیوک آدا رو تهیه کنید که تمام خدمات داخلش قرار گرفته.

جاهای دیدنی استانبول

 

مسجد ایاصوفیه

مسجد ایاصوفیه که در میدان ایاصوفیه در محله سلطان احمد واقع شده، یکی از معروف ترین و زیبا ترین موزه و کلیساهای تاریخی استانبول است. معماری شگفت انگیز مسجد زیبای ایاصوفیه یادگاری از دوره بیزانس است. درمسجد ایاصوفیه، موزاییک مریم مقدس باقی مانده از قرن یازدهم و مقبره با شکوه ۵ تن از پادشاهان عثمانی چشم هر مسافری را به خود جلب می کند. تماشای این مسجد را با همه زیبایی هایش به شما مسافران توصیه می کنیم.

جاهای دیدنی استانبول

 

تنگه بسفر

یکی از جاهای دیدنی استانبول که خواه نا خواه باید ساعت ها در آن استراحت کنید و لدت ببرید تنگه بسفر است. این تنگه، نقطه واصل بین  دو تمدن، دو فرهنگ و دو تاریخ محسوب می شود. این تنگه، طولی برابر ۳۰ کیلومتر و عرضی برابر ۷۰۰ متر دارد و دریای سیاه را به دریای مرمره وصل می کند.

 

کاخ توپکاپی

یکی از جاهای دیدنی استانبول که در طول سفر به استانبول حتما از تماشای آن لذت خواهید برد کاخ توپکاپی است. این کاخ حیرت انگیز در محل تلاقی تنگه بسفر، خلیج شاخ طلایی و دریای مرمره قرار گرفته و یکی از مهم ترین اماکن توریستی استانبول است.

یونسکو این کاخ را بخاطر نمای زیبا و معماری خیره کننده‌اش، در سال ۱۹۸۵ به عنوان بهترین قصر دوران امپراطوری عثمانی به ثبت جهانی رساند، پس حتما زمانی از سفر خود به استانبول را برای تماشای برترین کاخ عثمانی اختصاص دهید. ردای حضرت محمّد (ص) نیز در این کاخ نگهداری می شود.

 

کاخ دولما باغچه

کاخ دولما باغچه استانبول هنر معماران چیره دست عثمانی است که در اواسط قرن ۱۹ میلادی به دستور سلطان عبدالمجید اول ساخته شده و محل استقرار حکومت در پایان دوران سلاطین عثمانی بوده است. می توان تلفیق دو فرهنگ عربی و اروپایی در طراحی را در بازدید از نما و معماری این کاخ زیبا مشاهده کرد.

جاهای دیدنی استانبول

 

مسجد آبی – مسجد سلطان احمد

یکی دیگر از جاهای دیدنی استانبول که باید از تماشای آن لذت برد مسجد آبی یا مسجد سلطان احمد است، معماری بی همتا و ترکیب رنگ‌ها، کاشی های آبی رنگ و آیات قرآنی در نمای این ساختمان همه و همه باعث زیبایی این مسجد تاریخی شده است.

آیا می دانستید اسم مسجد آبی این مکان بر گرفته از ۲۰۰۰۰ کاشی استفاده شده در سقف است که نمایی خوش رنگ به مسجد داده است؟!

جاهای دیدنی استانبول

 

کلیسای آب انبار استانبول –  باسیلکا سیسترن

کلیسای آب انبار یا باسیلکا سیسترن استانبول که به نام قصر غرق شده شهرت دارد و به منظور تامین آب برای مردم در قرن سوم ساخته شده است. ۳۳۶ ستون مرمری با نقوش زیبا و حیرت آور در این آب انبار در آب غوطه ور هستند. بی شک بمانند این مکان را در هیچ جای جهان نخواهید دید.

آب انباری با ظر فیت ذخیره ۸۰ هزارمتر مکعب آب ذهن هر مسافری را درگیر اسرار این معماری عجیب می کند.

جاهای دیدنی استانبول

 

برج گالاتا

در بخش آسیایی شهر استانبول منطقه بسیار زیبا و دیدنی برج گالاتا قرار دارد. مسافران گرامی می‌توانید با گذر در کوچه پس کوچه های این منطقه زیبا، لحظات و خاطرات خوبی را رقم بزنید و از دیدن فروشگاه‌های کالاهای هنری لذت ببرید.

حدود ۷۰۰ سال قبل، در دوران امپراتوری روم شرقی، برج گالاتا با ارتفاعی ۶۷ متری ساخته شده و تا مدت‌ها بلندترین بنای منطقه بوده است.

جاهای دیدنی استانبول

 

کلیسای چورا

از دیگر آثار دوره بیزانس که مملو از نقاشی‌ها و تزئینات ارزشمند تاریخی است که جزء جاهای دیدنی استانبول بشمار می‌رود، کلیسای چوراست. این کلیسا که پس از ورود اسلام در قرن ۱۶ به مسجد تبدیل شد، اکنون به موزه‌ای با آثاری شگفت انگیز مبدل شده که گردشگران متحیر از بازدید آن می شوند.

جاهای دیدنی استانبول

 

مسجد رستم پاشا

به دستور رستم پاشا و توسط معمار سنان مسجدی بنا شد با نقش‌های فراوان گل‌های میخک، مینا، لاله، زنبق و رز. مسجد رستم پاشا از دیگر جاهای دیدنی استانبول است که هر گردشگری عکسی با معماری زیبای آن دارد.

جاهای دیدنی استانبول

 

مسجد فاتح

مسجد فاتح استانبول نیز همچون مسجد رستم پاشا اثری شگرف از معماری خاص ترکی و از آثار هنرمند چیره دست سنان است. از بخش‌های مختلف مسجد فاتح می‌توان به مکتب، بیمارستان‌، کاروان سرا، حمام، فروشگاه و آشپزخانه‌ عمومی اشاره کرد.

جاهای دیدنی استانبول

ارسال نظر

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. همه فیلدها لازم هستند.