جذاب ترین تفریحات استانبول برای ایرانیان

جذاب ترین تفریحات استانبول برای ایرانیان

 

تفریحات استانبول می تواند به فراموش نشدنی ترین خاطرات زندگی شما تبدیل شود. زیبایی ها و جذابیت های توریستی کشور ترکیه نیازی به تعریف ندارد. بنابراین اگر به دنبال مقصدی مناسب برای تعطیلات خود هستید، استانبول پایتخت زیبای ترکیه می تواند گزینه بسیار مناسبی برای شما باشد. این شهر با دارا بودن سایت های طبیعی، تاریخی و تفریحی متعدد، در هر ساعت از شبانه روز می تواند بازدید کنندگان را به وجد آورد. در ادامه می خواهیم به جذاب ترین و مثال زدنی ترین تفریحات استانبول بپردازیم.

۵ تفریح خانوادگی استانبول

 

پل گالاتا و تنگه بوسفور

پل گالاتا یکی از خوش ساخت ترین پل های روی آب و ماشین روی جهان است که قاره آسیا را به اروپا متصل می سازد. تنگه بوسفور که این پل در عرض آن بنا شده، مقصد بسیار مطلوبی برای سواری بر کشتی های تفریحی یا قایق های بادی است. در هر زمان از سال تور های متعددی برای کشتی کروز در این تنگه برگزار می شوند.

پارک ویالند

اگر به دنبال تفریحات هیجان انگیز هستید، پارک ویالند می تواند انتخاب بسیار مناسبی برایتان باشد. این پارک با دارا بودن رولرکوستر، ترن هوایی آبی، جت اسکی، سینما و بسیاری تفریحات هیجان انگیز دیگر به یکی از مقاصد اصلی توریست های تبدیل شده است. پارک آبی آکوا مارین استانبول نیز گزینه مناسب دیگری است که برای بازدید از آن باید در فصول گرم سفر کنید.

خیابان گردی در تکسیم

همیشه هم نیاز نیست برای تفریح هزینه هنگفتی پرداخت کنید. وقتی صحبت از تفریح به حساب می آید افراد اغلب فعالیت هایی مهیج را در ذهن تصور می کنند که بیشتر مورد علاقه جوانان و کودکان است. اما تفریحات استانبول می تواند پاسخگوی هر طیف سنی و هر سلیقه ای باشد. یکی از این تفریحات جذاب خیابان گردی است. اشتباه نکنید خیابان گردی تنها مخصوص پاریس نیست. خیابان گردی با این که جزو ساده ترین و ارزان ترین انواع تفریحات محسوب می شود، می تواند تصویری ماندگار از یک مکان در ذهنتان حک کند. خیابان های معروف استانبول همچون خیابان تکسیم با مغازه های رنگارنگ و تراموای قدیمی همواره مملو از جمعیت پرشوری است که در حال گشت و گذار هستند.

تفریحات تاریخی!

استانبول می تواند مقصد بسیار لذت بخشی برای عاشقان تاریخ باشد. در حقیقت طیف وسیعی از دیدنی های ترکیه را مکان های تاریخی این شهر تشکیل می دهند. کلیسای ایاصوفیه را می توان به عنوان یکی از جذاب ترین مقاصد تاریخی این شهر نام برد. اشتباه نکنید؛ این تنها یک کلیسای ساده و مکان مذهبی نیست. کلیسای ایاصوفیه مجموعه ای با شکوه از موزه هاست که تاریخ این شهر در دل آن خود نهفته است. علاوه بر این کلیسا، بازدید از کاخ توپکاپی نیز می تواند به عنوان یکی دیگر از تفریحات استانبول به شمار بیاید که یک روز کامل شما را سرگرم می کند. البته لازم به ذکر است که شمار مکان های این چنینی استانبول بسیار فرا تر از این دو مورد می باشد.

جذاب ترین مکان برای خانم ها

خرید می تواند از جذاب ترین تفریحات استانبول برای بانوان به شمار بیاید. شهر استانبول مملو از فروشگاه های کوچک و بزرگ است که بازدید از تمامی آن ها با یک بار سفر به این شهر امکان پذیر نیست. از جذاب ترین و مدرن ترین این مراکز خرید می توان به مرکز خرید جواهر و اولیویوم اشاره داشت.

 

 

ارسال نظر

آدرس پست الکترونیک شما منتشر نخواهد شد. همه فیلدها لازم هستند.